Blog

Na t(r)opie rozwoju

Zgniłe pomidory

Ostatnie miesiące sporo zweryfikowały.

Prywatnie? Oooo tak.

Zawodowo? Oooo taaak.

Biznesowo? Ooooooo taaaaaak.


Odnosząc się do relacji zawodowych. To jakaś plaga, z kim nie pogadasz, to handlują z klientami na relacjach.


No to co to są te relacje?


Bo mój tata, gdy sprzedawał na rynku pomidory i sałatę w moim rodzinnym mieście to też miał relację z klientami. 

Jednak jakby sprzedał im zgniłe pomidory to z relacji pozostałaby już jedynie eskalacja.
I ten czas pandemii pokazał wyjątkowo dobitnie czym są relacje w biznesie. Pandemia „odarła te relacje” z pięknych szat. Pokazała te zgniłe pomidory. Pokazała, że kawa i ciacho u klienta to nie relacja. To jedynie dodatek.

Dlatego też, jeśli pracujesz z klientami – daj im faktyczną wartość. Dobry produkt, usługę, zadbaj o „serwis” klienta dbając jednocześnie o swoje cele biznesowe. Te krótko – i długoterminowe. Jak dzwonisz do klienta to musisz wiedzieć po co dzwonisz; jak do niego jedziesz to musisz wiedzieć po co jedziesz?
No chyba, że stać Cię na czas z kawą i pączkiem.


I żebyśmy się dobrze zrozumieli – kawa i pączek to smaczna sprawa – jednak to jest dodatek do tego co robisz z klientem. 


To nagroda za to, że odpowiedziałeś klientowi na jedną mega ważną dla niego rzecz – spełniłeś jego marzenie lub rozwiązałeś jego problem.


Zatem zanim potrenujesz z klientem masę – zrób tak, żeby obu wam się to opłacało.


Do kolejnego przeczytania. Paweł. 

Udostępnij: