Blog

Na t(r)opie rozwoju

Pracuj mądrzej, zamiast więcej czyli słów kilka o rekomendacjach

Dzisiaj chcę Tobie napisać kilka słów o roli rekomendacji w sprzedaży. 
Codzienna praca z handlowcami pokazuje mi pewien niebezpieczny mechanizm działania części handlowców. Jaki? 

Otóż handlowcy wolą pozyskiwać klientów wkładając bardzo dużo wysiłku w prospecting lub wolą pracować z klientami „wiernymi”  im od kilku lat. Nie mam nic do takiego budowania portfela. Jednak wkurza mnie nie wykorzystywanie możliwości, które tkwią w potencjale klienta, który już nam zaufał i kupił. HANDLOWCY ZBYT RZADKO PROSZĄ O REKOMENDACJĘ, którą mogą im zapewnić ich obecni klienci. Wykonanie telefonu z polecenia jest przecież dużo bardziej skuteczne niż wykonanie telefonu totalnie „zimnego”. 


Może więc pora to zmienić? 

Ilu klientów w tym miesiącu poprosiłeś o polecenie? 

Co się najgorszego może zdarzyć jeśli poprosisz o rekomendację? 

Udostępnij: