Książka

Sprzedażowe nawyki

Mikroróżnice, które generują makroefekty

Kilka słów wstępu

Książka „Sprzedażowe nawyki” powstała jako efekt moich doświadczeń sprzedażowych oraz doświadczeń ludzi sprzedaży z którymi miałem przyjemność pracować realizując działania rozwojowe metodami tzw. treningów on the job. I wierzę, że treści w niej zgromadzone będą dla Ciebie swego rodzaju przewodnikiem i drogowskazem w działaniach sprzedażowych.

Jesteś handlowcem? Przekonaj się, że to książka dla Ciebie!

Patronat merytoryczny

Patronat medialny

Co inni mówią o książce?

Recenzje

„Pomyśl o tym, z czym kojarzy Ci się nawyk? Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego jest to przyzwyczajenie. Do czego najczęściej się przyzwyczajamy? Do ludzi, miejsc, rzeczy materialnych? Warto przyzwyczajać się także do wartościowego postępowania w różnego rodzaju sytuacjach zawodowych, czego dowodem jest ta książka! Paweł Muzyczyszyn prezentuje aż 59nawyków i to nie byle jakich, bo sprzedażowych! Nie znam drugiej tak obszernej pozycji, która zawierałaby tyle praktycznych wskazówek. Wystarczy wziąć ją w ręce, zajrzeć do środka i dzięki temu doskonale przygotować się przed spotkaniem handlowym.
Podział książki na osiem obszarów, zgodnie z tzw. modelem 8Z, to strzał w dziesiątkę! Autor opisał nawyki sprzedażowe w taki sposób, by czytelnik bez problemu mógł zapoznać się z nimi w dowolnej kolejności. Konkret podany na ponad dwustu stronach.
To, co osobiście doceniam najbardziej i co przekonuje mnie w tej publikacji to kierowanie się własnym doświadczeniem. Nie ma cenniejszej wiedzy niż ta, wynikająca z sytuacji, z którymi musieliśmy się sami zmierzyć. Kolejny wartościowy punkt to zawarcie w książce ćwiczeń. Najlepsza forma nauki to łączenie teorii z praktyką. Polecam zarówno zaawansowanym handlowcom, jak i tam, którzy zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą!”

Agata Drynko

Redaktor prowadząca „Nowa Sprzedaż”

„Każdy, kto choć trochę interesuje się rozwojem osobistym i bierze udział w szkoleniach (czyli, jak podejrzewam, każdy handlowiec czytający te słowa) na pewno co najmniej raz spotkał się z opinią, że nawet małe zmiany w postaci korekty codziennych nawyków mogą przynieść doskonałe efekty. Powiedziano i napisano już na ten temat bardzo wiele. Tyle że… najczęściej są to bardzo ogólne rozważania, którym łatwo przytaknąć, ale o wiele trudniej zidentyfikować własne obszary do zmiany i przede wszystkim – wdrożyć odpowiednie działania naprawcze. I tutaj właśnie z pomocą przychodzi świetna, bardzo praktyczna książka Pawła Muzyczyszyna, w której przydatne w sprzedaży nawyki podzielone zostały na 8 kategorii dotyczących różnych etapów procesu sprzedaży: od przygotowania do kontaktu z klientem, po opiekę posprzedażową. Każdy rozdział to nie tylko opis konkretnego nawyku, ale też lista pytań pomocniczych, przykłady z życia i ćwiczenia, dzięki którym praca nad daną umiejętnością staje się dużo prostsza, a w wielu przypadkach wręcz przyjemna. Bardzo podoba mi się koncepcja, zgodnie z którą książkę można czytać zarówno metodą tradycyjną, „od deski do deski”, jak również wyrywkowo – w zależności od potrzeby w danym momencie. To idealne rozwiązanie dla handlowców i nie tylko – bo wiele z opisanych nawyków sprawdzi się nie tylko w świecie sprzedaży, ale w każdym zawodzie, który wiąże się z pracą z ludźmi.”

Anna Przybył

Redaktor prowadząca Szef Sprzedaży i As Sprzedaży

“Książka Pawła jest świetnym kompendium wiedzy dla handlowców na różnym poziomie zaawansowania. Dla młodych adeptów sprzedaży będzie to doskonałe wprowadzenie, a dla doświadczonych przypomnienie fundamentalnych zasad sprzedaży. To co moim zdaniem wyróżnia tę książkę to świetny styl pisania, przyjemna w odbiorze forma przekazania wiedzy – lekki styl, poczucie humoru, a to wszystko okraszone praktycznymi historiami z polskiego podwórka sprzedażowego. Książkę można zacząć czytać w każdym miejscu – jest podzielona na małe pigułki wiedzy, z których można korzystać, kiedy potrzebujemy przepracować jakiś temat handlowy lub w będąc w roli managera, znaleźć inspirację do edukowania swojego zespołu. Zdecydowanie polecam”.

Maciej Sasin

konsultant rozwoju organizacji,
podcast “Na zdrowie organizacji”

„Pierwszą refleksją nasuwającą się po przeczytaniu jest to, że dotyczy każdego z nas, w tym co robimy zawodowo, szczególnie dla osób które potrzebują poukładać swój warsztat handlowy i poznać procesy sprzedaży. Autor w bardzo przystępny sposób przedstawia jak wygląda prawdziwe rzemiosło handlowca, jak się do tej pracy przygotować, a nie iść na skróty czy według schematów. Poznałem Pawła kilka lat temu już jako wyróżniającego się trenera oraz coacha sprzedaży, dziś widzę jego doświadczenie w tej książce, gdzie wykorzystuje i poleca czytelnikowi swoje narzędzia. Zaleca je stosować, ponieważ są praktycznie sprawdzone. Każdy rozdział tej książki można czytać osobno i wracać do niego jak do osobnego kursu. W dużym uproszczeniu, wystarczy zastosować opisane nawyki”. Bardzo praktyczne podejście!

Mariusz Frątczak

Dyrektor Generalny Collegium Da Vinci.

Zamów książkę bezpośrednio od autora

Fragment wstępu

,,Najpierw tworzymy nasze nawyki, potem one tworzą nas”

Charles C. Noble

Cześć Czytelniku,

na wstępie chcę Ci powiedzieć, że historia powstawania tej książki ma ponad 30 lat. Żartobliwie mogę stwierdzić, że to najdłużej pisana książka. Na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku jako bardzo młody chłopak pomagałem swojemu tacie w sprzedaży warzyw na naszym miejscowym rynku. Z perspektywy lat pamiętam już tylko niektóre momenty. To już swego rodzaju powidoki. Jednak ten moment, który pamiętam najlepiej dotyczył stylu sprzedaży mojego taty. Kompletnie wtedy nie rozumiałem jak to się dzieje, że przed jego samochodem z warzywami jest zawsze kolejka. A przecież obok na straganach, gdzie sprzedawano podobny towar kolejek nie było. Dopiero w dorosłym życiu, zajmując się sprzedażą zrozumiałem fenomen handlowania mojego taty. Otóż miał on po prostu kilka zasad, których zawsze przestrzegał. Mówiąc wprost zrobił z nich swoje nawyki. I to właśnie one prowadziły go do skutecznej sprzedaży. Były one na tyle istotne i skuteczne, że pisząc tę książkę z kilku skorzystałem, a co jeszcze istotniejsze, z wielu z nich korzystam realizując własne procesy sprzedażowe.

Osobiście nie myślałem wiązać się życiowo ze sprzedażą. Jednak bardzo szybko zorientowałem się, że jest ona wszechobecna, praktycznie bez względu gdzie pracujemy i czym się zajmujemy. Sprzedajemy usługi, produkty, ale przede wszystkim siebie. Pracując w korporacjach, współpracując z firmami różnej wielkości z różnych branż oraz współtworząc firmę, zauważyłem, że droga do sukcesu tkwi przede wszystkim w konsekwencji podejmowanych działań. Zwykle na początku jest ciężko, ale z czasem przy odpowiedniej determinacji i zaangażowaniu pojawiają się sukcesy. Wielkim odkryciem dla mnie okazały się nie marzenia o wdrażaniu wielkich założeń, ale drobne zmiany, które z wielkim namaszczeniem zamieniałem w nawyki. I właśnie te nawyki, które określam mikronawykami budowały makroefekt sprzedażowy.

W efekcie analizowania i wykorzystywania tych mikronawyków postanowiłem je spisać i ubrać w formę książki. Jest więc ona nasycona praktyką sprzedażową zarówno moją jak i setek handlowców z którymi miałem przyjemność i zaszczyt pracować jako trener i coach zarówno na salach szkoleniowych jak i podczas treningów terenowych, gdzie wspólnie odbywaliśmy spotkania handlowe, następnie je omawiając pod kątem merytorycznym.

Idea tej książki jest właściwie jedna i do tego jest moim wielkim marzeniem – chciałbym, aby trafiła ona „pod strzechy handlowe” czyli do rąk handlowców, którzy sprzedażą się faktycznie zajmują, chcą się rozwijać i być coraz lepszymi czyli skuteczniejszymi . Dlatego, gdy jako handlowiec przed spotkaniem z klientem zajrzysz do tej książki, aby się lepiej do niego przygotować lub po spotkaniu sięgniesz do niej, aby przeanalizować swoje działanie u klienta, sprawisz, że to właśnie będzie ten moment w którym uznam, że napisanie tej książki miało sens. Jeśli dzięki temu poradnikowi wdrożysz i wytrenujesz kilka mikronawyków i będziesz sprzedawać bardziej świadomie, to będzie to dla mnie największa nagroda.

Komu więc dedykuję tę książkę? Wszystkim osobom mającym do czynienia ze sprzedażą. W książce sprzedaż czy handlowanie jako określenie pojawiają się wymiennie, więc nie przywiązuj do tego nazewnictwa szczególnej uwagi. A ponieważ sprzedaż we współczesnym świecie to zagadnienie bardzo szerokie i wielokanałowe w tej książce koncentruję się na modelu kontaktu bezpośredniego z klientami. Oczywiście nawiązuję również do kanału telefonicznego, gdyż każdy z nas kontaktuje się z klientami przy pomocy telefonu, a niejednokrotnie jest to narzędzie pierwszego kontaktu. Jednak główny nacisk położony jest na nawyki związane ze sprzedażą bezpośrednią.

Zamów książkę

Napisz do mnie na pawel@grow.edu.pl i zamów książkę