Definicja: to proces obróbki opornego klienta, który osiągnął mistrzostwo w obronie przed dokonaniem zakupu naszego produktu lub usługi.
Zatem niezłomny handlowiec podejmuje wiele śmiałych i odważnych działań mających na celu przekonanie klienta do zakupu naszego wyjątkowego rozwiązania. Heblowanie klienta jak każda inna czynność może być realizowana z wirtuozerią lub topornie z gracją słonia w składzie porcelany. Tym samym heblowanie może trwać od kilku dni po nieskończoność.
To tyle jeśli chodzi o definicję heblowania. Praktyka pokazuje, że wielu handlowców hebla w życiu nie trzymało. Zapominają więc o przygotowaniu do pracy, celu swoich działań, radzeniu sobie z sękami czyli obiekcjami klienta, pokazaniu efektu pracy, aby budować doświadczenia klienta, proponowaniu czegoś więcej niż podstawy. Dużo prościej jest przyjść na szychtę, poheblować 8 godzin i sruuu do domu. A potem żal do świata jak mi to nie idzie. Jak chcesz heblować z wirtuozerią to przyjrzyj się swojemu warsztatowi handlowemu. OBIEKCJE to połączenie aspektów merytorycznych z psychologicznymi . Tego idzie się nauczyć .Od Ciebie zależy czy będziesz Mistrzem Heblowania Klientów Mistrzem się nie rodzisz, Mistrzem się stajesz.
P.S. heblowanie klienta – pojęcie uknute przez pracowników jednej z moich ulubionych firm na północy naszego kraju.